środa, 30 lipca 2014

Gdzie we Wrocławiu kupić ciekawe pamiątki/prezenty?

Jeśli nie chcecie przywieźć z Wrocławia pamiątki z Chin, to polecam poniższy post.
Miejsc, gdzie można znaleźć oryginalne przedmioty jest w mieście kilka (w tym wiele takich gdzie znajdziemy także rzeczy wykonane przez lokalnych twórców)


Jarmarki

Przypuszczam, że część z Was słysząc "jarmark" wyobraża sobie stragany oferujące schwarz, mydło i powidło, które każdy antyfan kiczu powinien omijać szerokim łukiem. Oczywiście zdążają się i takie stoiska. Ale na wrocławskich jarmarkach można kupić bardzo wiele regionalnych (od miodu pitnego po andruty kaliskie) czy ekologicznych produktów, rękodzieło, biżuterię artystyczną.

Największą atrakcją jest oczywiście Jarmark Bożonarodzeniowy, ale nie jest jedynym tego typu wydarzeniem. Jest i Jarmark Świętojański i Eko Jarmark, i jak mi się wydaje jeszcze inne jarmarki, na które można po prostu natrafić na Starym Mieście.

Trzeba jedynie przyznać, że ceny na jarmarkach bywają wysokie.


Sztuka i design

Skupisko tradycyjnych galerii znajduje się na Jatkach, gdzie i tak większość z odwiedzających Wrocław się udaje, żeby zobaczyć pomnik zwierząt rzeźnych.

Nie bójcie się do nich zajrzeć, bo naprawdę można tam znaleźć piękne prezenty i pamiątki w różnych cenach.

Osobiście mogę polecić Galerię BB i Galerię M (która ma filię także na  Świdnickiej, niedaleko Renomy), w których samej zdarzyło mi się kupić kilka prezentów dla mojej rodziny i przyjaciół. W Galerii BB jest sporo
rzeźb i sztuki użytkowej ze szkła. W Galerii M można kupić duże formaty, które na pewno nie zmieszczą się do walizki w ryanairowych rozmiarach, ale i mniejsze grafiki czy rzeźby.

Na designobranie i po sztukę trzeba też wybrać się na drugą stronę rzeki, na Nadodrze. Powstaje tam mnóstwo małych galerii i sklepów ze sztuka użytkową, mam wrażenia, że zwłaszcza ceramika jest tam mocno reprezentowana.

Przygotowując post natrafiłam na świetną mapę nadodrzańskich art-miejsc.


Książki na temat Wrocławia

Duży dział z książkami poświęconymi Wrocławiowi jest w Empiku w Renomie, ale oczywiście nie byłam we wszystkich księgarniach w mieście i na pewno jeszcze gdzieś warto w tym celu zajrzeć. 


Plakaty filmowe w Nowych Horyzontach

Oprócz tego, że kino Nowe Horyzonty jest, jak tu już gdzieś pisałam, prawdopodobnie najlepszym kinem w Polsce, to w księgarni (notabene - filii Tajnych Kompletów, najbardziej kultowej wrocławskiej księgarni) na terenie kina można dostać niesamowite plakaty - nie tylko filmowe. Od razu uprzedzam, że nie są one tanie - jest to wydatek rzędu kilkudziesięciu złotych, ale prezent naprawdę wyjątkowy (nie tylko dla kinomanów), bo takich sklepów nie jest wiele. Sama kupiłam tam plakat dla swoich rodziców.


Czekoladki

Ani Wrocław, ani Dolny Śląsk, ani Polska nie słynie z czekolady, ale jeśli ktoś z Waszych znajomych jest chocolate junkie (jak i ja zresztą jestem; najbardziej lubię białą czekoladę z migdałami) można mu kupić mniej lub bardziej słodki zestaw w jednej z czekoladziarni. (Swoją drogą wybieranie czekoladek to wielka przyjemność, może nie aż taka jak ich jedzenie, albo jak wybieranie klocków lego, ale też warta odnotowania. Czy też macie wrażenie, że czasami kupujecie prezenty dla przyjemności ich wybierania?).


5 komentarzy:

  1. Ja we Wrocławiu proponuję zajrzeć do kilku różnych restauracji. Uważam, że zarówno one jak i street art food są doskonale u nas rozwinięte. Jeśli lubicie steki, burgery, pancakes, koniecznie zajrzyjcie do Road (http://roadamerican.pl/aktualnosci/)
    Nie zawiedziecie się

    OdpowiedzUsuń
  2. Może coś z grawerowania :D? polecam http://elgrawer.pl/ projektują, wycinają i wysyłają. Ja byłem zadowolony z graweru :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Polecam pracownię Leśny Słój - Las w Słoiku http://laswsloiku.pl/ można tam zakupić robione przez nich lasy w słoiku . Będą idealne jako pamiątka czy tez prezent :)

    OdpowiedzUsuń
  4. 40 year-old Librarian Margit Simnett, hailing from Earlton enjoys watching movies like Laissons Lucie faire ! and Scrapbooking. Took a trip to Three Parallel Rivers of Yunnan Protected Areas and drives a Corvette. katalog

    OdpowiedzUsuń