sobota, 1 lutego 2014

Wymiana dowodu osobistego - gdzie go odebrać we Wrocławiu?

Jeśli temat Was nie dotyczy, to nie czytajcie, bo będzie to post z gatunku praktycznych, a nie pasjonujących!

Większość z czytelników tego bloga ma pewnie taką sytuację jak ja: jest nadal zameldowana u swoich rodziców, choć od kilku lat mieszka we Wrocławiu. Przychodzi jednak moment wymiany dowodu osobistego.

Zła wiadomość: dowód osobisty można odebrać tylko osobiście. Ale dobra jest taka, że urząd miejski w Waszej miejscowości może przesłać dowód do Wrocławia. Trzeba tylko złożyć odpowiedni druczek w biurze podawczym (przynajmniej w moim UM tak to wyglądało)

I teraz powód napisania tego posta: obecnie dowody przesłane z innych miast można odbierać tylko w filii UM na ul. Gabrieli Zapolskiej 4, a nie w głównej siedzibie UM przy placu Nowy Targ, gdzie oczywiście udałam się w pierwszej kolejności po swój dowód.
Nie przyszło mi do głowy, żeby zapytać do której filii trafia dowód, bo mój tok rozumowania był taki: jeśli w liście z mojego UM nikt nie poinformował mnie o odbiorze w filii, to najwidoczniej odbieram dowód w budynku przy pl. Nowy Targ 1-8.

Jeśli przeczytacie ten post za kilka miesięcy, to najlepiej upewnijcie się w UM czy coś się nie zmieniło, żeby nie odejść z kwitkiem od okienka w niewłaściwej filii.

(Od razu uspokajam, że system numerkowy działa bardzo sprawnie, więc nie ma się co bać wizyty w urzędzie).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz